Logo for Podiumtechnieken
  • Policy en auteursrecht
  • English
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk

Intiutive search

AR VR and XR assessment beeld competentie Duaal leren duurzaamheid E-leren EQF erfgoed ervaringsbewijs ESCO ETTE geluid Geschiedenis licht Musical Nieuws ondernemen Onderwijs onderzoek Onderzoeker opleiding Podiummechanica portfolio profielen PWO sectoroverzicht studentenwerk techniek veiligheid werkplekleren wetgeving

Search

Stefan De Reese

Stefan De Reese begon zijn loopbaan als geluidstechnicus in 1993 met de voorstelling Ga.n van componist Frank Nuyts. Daarna was hij tot in 2004 vast verbonden aan de Musicalafdeling van het “Koninklijk Ballet van Vlaanderen”. Hij verzorgde er het geluid van alle musicalproducties in die periode (“The Sound of Music”, “Chess”, “Sacco & Vanzetti”, “Jekyll & Hyde”, “Company”, “The King & I”, “Jubilee 15”, “The Hired Man”, “A Little Night Music”).  Hij werd er tevens ingeschakeld als geluidsontwerper voor de volgende voorstellingen: “Lets’ do it” , “Portret van een verloren lente” , “The Party’s over” , “She Loves Me” en “Merrily We Roll Along”.

Sinds 1997 is hij daarnaast actief als freelance geluidstechnicus.
Zo werkt hij ook op festivals als Rock Werchter, Pukkelpop, Antilliaanse feesten ,  … . Tevens was hij de vaste geluidstechnicus van Gene Thomas van 2009 tot 2018.

Bij Judas Theaterproducties was hij verantwoordelijk voor de techniek en het geluidsontwerp van de musicals: “ Davidse” , “Assassins” , “Je negeert de waarheid” , “Je bent goud waard Charlie Brown” , “The last five years”, “Onderweg”, “Ganesha” en “Lelies”.

Ondanks zijn activiteiten in de meest uiteenlopende genres, is Stefan hoofdzakelijk betrokken bij muziektheater-producties. Na de periode bij het KbvB tourde hij met de Frivole framboos in Vlaanderen , Frankrijk en Zwitserland en tekende hij voor het geluidsontwerp van de Show “Con Voce Soave” die in 2005 in première ging.

Bij “Braakland/ZheBilding” (nu “Het Nieuwstedelijk”) zorgde hij voor het geluidsontwerp en -techniek van volgende voorstellingen : “Zoon” , “Lied” , “Burgerman” , “Spoon River” , “Hitler is dood”, “Dwaallicht”, “Kaspar” , “Hebzucht”, “Adem” , “Angst” , “La Dissection d’un Homme Armé” , “Leni & Susan”, “Vuur”, “Hoop”, “Groupe Diane”, “Haroun”, “Gesprek met de regen”, “Hybris”, “Paradise blues”, “Geel Hesje”, “Man in de Mist”, “Frieden, Liebe & Freiheit”, “Vrede Liefde Vrijheid” en  “Hitler is dead, I repeat, Adolf Hitler is dead!”.

Sinds 2007 geeft Stefan De Reese les audio in de studierichting “Podiumtechnieken” (Technische Scholen Mechelen) en sinds 2016 ook in het RITCS (Royal Institute for Theatre, Cinema & Sound).

Tags: geluid, Onderwijs, Onderzoeker

Deze pagina

Print Friendly and PDF

Nieuws

Kenniscentrum Podiumtechnieken RITCS

Copyright © 2023 Podiumtechnieken. All Rights Reserved. Theme by AcademiaThemes

We are using cookies to give you the best experience on our website.

You can find out more about which cookies we are using or switch them off in settings.

Podiumtechnieken
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.