Stefan De Reese begon zijn loopbaan als geluidstechnicus in 1993 met de voorstelling Ga.n van componist Frank Nuyts. Daarna was hij tot in 2004 vast verbonden aan de Musicalafdeling van het “Koninklijk Ballet van Vlaanderen”. Hij verzorgde er het geluid van alle musicalproducties in die periode (“The Sound of Music”, “Chess”, “Sacco & Vanzetti”, “Jekyll & Hyde”, “Company”, “The King & I”, “Jubilee 15”, “The Hired Man”, “A Little Night Music”). Hij werd er tevens ingeschakeld als geluidsontwerper voor de volgende voorstellingen: “Lets’ do it” , “Portret van een verloren lente” , “The Party’s over” , “She Loves Me” en “Merrily We Roll Along”.
Sinds 1997 is hij daarnaast actief als freelance geluidstechnicus.
Zo werkt hij ook op festivals als Rock Werchter, Pukkelpop, Antilliaanse feesten , … . Tevens was hij de vaste geluidstechnicus van Gene Thomas van 2009 tot 2018.
Bij Judas Theaterproducties was hij verantwoordelijk voor de techniek en het geluidsontwerp van de musicals: “ Davidse” , “Assassins” , “Je negeert de waarheid” , “Je bent goud waard Charlie Brown” , “The last five years”, “Onderweg”, “Ganesha” en “Lelies”.
Ondanks zijn activiteiten in de meest uiteenlopende genres, is Stefan hoofdzakelijk betrokken bij muziektheater-producties. Na de periode bij het KbvB tourde hij met de Frivole framboos in Vlaanderen , Frankrijk en Zwitserland en tekende hij voor het geluidsontwerp van de Show “Con Voce Soave” die in 2005 in première ging.
Bij “Braakland/ZheBilding” (nu “Het Nieuwstedelijk”) zorgde hij voor het geluidsontwerp en -techniek van volgende voorstellingen : “Zoon” , “Lied” , “Burgerman” , “Spoon River” , “Hitler is dood”, “Dwaallicht”, “Kaspar” , “Hebzucht”, “Adem” , “Angst” , “La Dissection d’un Homme Armé” , “Leni & Susan”, “Vuur”, “Hoop”, “Groupe Diane”, “Haroun”, “Gesprek met de regen”, “Hybris”, “Paradise blues”, “Geel Hesje”, “Man in de Mist”, “Frieden, Liebe & Freiheit”, “Vrede Liefde Vrijheid” en “Hitler is dead, I repeat, Adolf Hitler is dead!”.
Sinds 2007 geeft Stefan De Reese les audio in de studierichting “Podiumtechnieken” (Technische Scholen Mechelen) en sinds 2016 ook in het RITCS (Royal Institute for Theatre, Cinema & Sound).