Logo for Podiumtechnieken
  • Policy en auteursrecht
  • English
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk

Submenu

  • ESSENCE
  • Portfolio-based learning en assessment
  • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
  • E-LEV
  • PACE-VET
  • TeBeVat
  • Leren in tijden van Corona
  • LAAR
  • TALQ
  • Cue One Go
  • ESCO
  • Testcentrum
  • Informatie Testcentrum
  • Profielen en -standaarden
  • CAPE-SV
  • TTF
  • OPTiV
  • PraPAT
  • TTT-LPT
  • ScenTec
  • Backbone

Intiutive search

AR VR and XR assessment beeld competentie Duaal leren duurzaamheid E-leren EQF erfgoed ervaringsbewijs ESCO ETTE geluid Geschiedenis licht Musical Nieuws ondernemen Onderwijs onderzoek Onderzoeker opleiding Podiummechanica portfolio profielen PWO sectoroverzicht studentenwerk techniek veiligheid werkplekleren wetgeving

Search

TALQ

TALQ (Transparency in Art Levels & Qualifications) onderzoekt hoe nationale kwalificaties en certificaten in kaart kunnen worden gebracht op basis van internationale ESCO-profielen. Het onderzoek identificeert en test mogelijke procedures, benaderingen en kwaliteitscriteria die op Europees niveau kunnen worden gedeeld en toegepast. Het project is ontwikkeld in overeenstemming met het Europees kwalificatiekader (EQF), waardoor internationale profielen worden gekoppeld aan EQF.

De geselecteerde doelprofielen behoren tot ISCO 08/3435 / (Artistieke en culturele medewerkers die niet elders zijn geclassificeerd.) Het project focust zich op de volgende ESCO-profielen:

  • lichttechnicus
  • operator belichting
  • lichtontwerper

Het TALQ-project maakt een exhaustieve mapping van 10 in aanmerking komende landen, vertrekkend vanuit een quickscan van de hele EU. TALQ onderzoekt en analyseert de inhoud en structuren van bestaande opleidings- en formele onderwijssystemen, stemt deze af op informatie over de arbeidsmarkt en kwalificaties en brengt ze in kaart op basis van de ESCO-competenties van de gekozen profielen. Het proces van het definiëren van het EQF-niveau is gebaseerd op een analyse door een expertengroep die door de stakeholders is gekozen en gebruikt een kwantitatieve en een kwalitatieve benadering om consensus te bereiken. Bovendien ontwikkelt TALQ een ​​gemeenschappelijke reeks kwaliteitsborgingsbeginselen en kwaliteitscriteria vooraleer de beoordeling, validatie en toekenning van kwalificatieprocedures te ontwikkelen. Het doel is om een ​​standaardpatroon te implementeren dat kan worden toegepast en aangepast aan andere vergelijkbare profielen binnen en buiten de referentiesector.

Media

Resultaten

  • TALQ final report (pdf, EN)

Project website

  • TALQ project

Onderzoekers

  • Chris Van Goethem

Timing

  • 2015 – 2017

Partners

  • STEPP vzw
  • Academia Teatro alla Scala, Milaan, (IT)
  • PEARLE* (EU)
  • EURO-MEI, European region of the globalUNI-MEI (the Media, entertainment and arts sector of Union network international). (EU)

Met de steun van

  ref. 2015-1-IT-EPPKA3-TRANS-SQ

Tags: competentie, EQF, ESCO, onderzoek

Deze pagina

Print Friendly and PDF

Nieuws

Kenniscentrum Podiumtechnieken RITCS

Copyright © 2022 Podiumtechnieken. All Rights Reserved. Theme by AcademiaThemes

We are using cookies to give you the best experience on our website.

You can find out more about which cookies we are using or switch them off in settings.

Podiumtechnieken
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.