Logo for Podiumtechnieken
  • Policy en auteursrecht
  • English
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk
  • Over ons
    • Onderzoeksportfolio
    • Onderzoekers
    • Partners
    • In het nieuws
    • Contact
    • RITCS
  • Geschiedenis podiumtechnieken
    • Canon
    • KC PAKT
    • Fading lights
    • Tijdslijnproject
    • Erfgoed
    • Een op vier theater
    • Podiumtechniek tussen WOII en nu
    • Changement à Vue
    • Channel tour
    • Wood and Canvas
    • Studentenwerk
    • Collega’s en organisaties
    • Bronnen
  • Competenties
    • ESSENCE
    • Portfolio-based learning en assessment
    • Duaal leren voor Diverse Doelgroepen
    • E-LEV
    • PACE-VET
    • TeBeVat
    • Leren in tijden van Corona
    • LAAR
    • TALQ
    • ESCO
    • ScenTec
    • Backbone
    • Cue One Go
    • Testcentrum
    • Profielen en standaarden
    • CAPE-SV
    • TTF
    • OPTiV
    • PraPAT
    • TTT-LPT
  • Duurzaamheid & veiligheid
    • ETTE
    • REcoEP
      • REcoEP: een praktische gids
      • REcoEP tools
  • Kunst, ondernemerschap en techniek
    • KC PAKT
    • LUMINAL LAB
    • Server gebaseerde multicam captatie
    • Capturing
    • ZEEZIN
    • Belichtingstechniek voor podiumtechnici
    • COOP
    • LiViDat
    • Studentenwerk

Intiutive search

AR VR and XR assessment beeld competentie Duaal leren duurzaamheid E-leren EQF erfgoed ervaringsbewijs ESCO ETTE geluid Geschiedenis licht Musical Nieuws ondernemen Onderwijs onderzoek Onderzoeker opleiding Podiummechanica portfolio profielen PWO sectoroverzicht studentenwerk techniek veiligheid werkplekleren wetgeving

Search

Mira Delbaen

Mira Delbaen studeerde aan het Brusselse conservatorium waar ze in 2007 afstudeerde in de richting dramatische kunst.

Na de opleiding genoot ze van de verscheidenheid aan projecten waar ze aan meewerkte. Zo begon ze als Minoes in de gelijknamige productie en daarna volgden ook ‘De kriegelmusical’ , ‘Pluk van de petteflet’, ‘De Heksen’ en ‘Jaak en de bonenstaak’. Ze was ook te zien in ‘Piet piraat en het geheim van de verzonken stad’ en ‘Fraulein Julie’ een bewerking van Freule Julie door Tijl Dauwe.

Ze tourde door Vlaanderen en Nederland als “Momone” in Piaf de musical en speelde ‘Marie Duplessis’ in de eigenzinnige musical ‘Songs for the fallen’. Ze was ook te zien in ‘Assisen – De webcammoord’ en onlangs in de digitale versies ‘Assisen – De badkuipmoord’, ‘Assisen – De
kerstmoord’ en ‘ Assisen – De wraakmoord’ Op televisie speelde Mira in ‘Spoed’, ‘De kotmadam’ en ‘Zone stad’ en ze leende haar stem aan de animatiefilms ‘Rango’ en ‘Kung Fu Panda 3’.

2 jaar geleden ging ze in première met een eigen voorstelling ‘Geslacht! Of de legende(r) van het broekgeheim’, een intieme, autobiografische en poëtische voorstelling, die het verhaal vertelt van Samantha en haar genderidentiteit. Daaruit volgde een volgende voorstelling rond assertiviteit en manipulatie ‘Doedadis’ genaamd.

Al van bij het afstuderen ging Mira ook deeltijds aan de slag in het onderwijs. Ze startte als leerkracht woord in het DKO en in 2017 werd ze gastdocent in de musicalafdeling van het Koninklijk Conservatorium van Brussel (KCB) en als leerkracht spel in dé kunsthumaniora – Antwerpen.

Tags: Musical, Onderzoeker

Deze pagina

Print Friendly and PDF

Nieuws

Kenniscentrum Podiumtechnieken RITCS

Copyright © 2023 Podiumtechnieken. All Rights Reserved. Theme by AcademiaThemes

We are using cookies to give you the best experience on our website.

You can find out more about which cookies we are using or switch them off in settings.

Podiumtechnieken
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.